پیام معاونت آموزش، تحقیقات و فرهنگی دانشجویی دانشکده علوم پزشکی ساوه به مناسبت هفته پژوهش

۲۶ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۲۰ کد : ۳۷۲ اخبار
تعداد بازدید:۲۹۴
دکتر حمیدرضا کوهستانی معاونت آموزش، تحقیقات و فرهنگی دانشجویی دانشکده علوم پزشکی ساوه به مناسبت هفته پژوهش پیامی صادر کردند.
پیام معاونت آموزش، تحقیقات و فرهنگی دانشجویی دانشکده علوم پزشکی ساوه به مناسبت هفته پژوهش

متن پیام بدین شرح است:


بسمه تعالی


پژوهش یکی از مهمترین عوامل تولید دانش، دانایی و پیشرفت در جوامع انسانی بوده و میزان پژوهش‌های انجام شده در هر جامعه، شاخص توسعه یافتگی آن جامعه محسوب می‌شود.
جایگاه پژوهش درفرهنگ ایرانی - اسلامی ما آن چنان والاست که از نظر قرآن مجید هیچ علمی بدون عنصر آگاهی و بصیرت از انسان پذیرفته نیست و مهاجرت برای دانش را از وظایف مسلمانان می‌داند و آن را به عنوان یک «واجب کفایی» قلمداد می‌کند.
در آیات متعدد قران کریم و نیز در گفتار و نوشتار بزرگان دین، فراوان بر «تفکر و تدبر» تاکید شده و نقش عالمان، محققان و پژوهندگان، نه کمتر، بلکه حتی با فضیلت‌تر از سایر اعمال عنوان شده است: «مداد العلماء افضل من دماء الشهدا.»
در این میان، گسترش فزاینده فناوری‌های نوین حوزه پزشکی و سلامت که مرزهای علم و دانش را درنوردیده، دستمایه بسیاری از تحولات پژوهشی خصوصا در عرصه تجاری‌سازی دانش شده است.
خوشبختانه توسعه تحقیقات کاربردی و یافته‌های حاصل از آن در دنیا، خصوصا در حوزه پزشکی در سال‌های اخیر نقش بی‌بدیلی در تامین سلامت در جهان داشته و البته پژوهشگران حوزه پزشکی، نقش پررنگی را در این عرصه ایفا می‌کنند.
اینجانب ضمن تبریک هفته پژوهش به اعضای هیات علمی، اساتید و دانشجویان دانشکده علوم پزشکی ساوه و تقدیر از خدمات ارزشمند آن‌ها، برای این عزیزان، توفیق خدمتگزاری روزافزون و موفقیت هرچه بیشتر در عرصه‌های علمی و فناوری را از درگاه یکتای بی‌همتا آرزومندم.

دکتر حمیدرضا کوهستانی
معاونت آموزش، تحقیقات و فرهنگی دانشجویی دانشکده علوم پزشکی ساوه

کلید واژه ها: هفته پژوهش دکتر کوهستانی


نظر شما :