پیام تبریک سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه به مناسبت روز معلم و استاد

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۹:۱۴ کد : ۲۰۰۲ اخبار
تعداد بازدید:۱۹۳
به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه، دکتر محمود کریمی سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه در پیامی، ۱۲ اردیبهشت فرارسیدن سالروز شهادت استاد مطهری و بزرگداشت روز معلم و مقام استاد را به تمامی اساتید، اعضای هیات علمی و فعالان عرصه آموزش این دانشکده تبریک و تهنیت گفت.
پیام تبریک سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه به مناسبت روز معلم و استاد

متن پیام تبریک دکتر محمود کریمی به شرح زیر است:


 
بسم الله الرحمن الرحیم

اقْرأْ باسْم ربّک الّذی خلق – خلق الْإنسان منْ علقٍ - اقْرأْ و ربّک الْأکْرم - الّذی علّم بالْقلم


 
فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری (ره) و آغاز هفته معلم، یادآور جایگاه والای علم، معرفت و مقام والای معلم در تفکر دینی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. همچنین شکوه و عظمت مردان و زنان فرهیخته‌ای است که در تاریخ پرافتخار این سرزمین، در حریم مقدس دانشگاه و فضای آسمانی تعلیم و تربیت زیباترین جلوه‌های عشق و ایثار را به تصویر کشیده‌اند.
در این روزها که کشور عزیزمان ایران از یک سو با مشکلات فراوان اقتصادی و هجمه‌های سیاسی و فرهنگی دست به گریبان است و از سویی دیگر بروز و شیوع بیماری منحوس کرونا را در مقابل خود می بیند، رسالت استادان و معلمان بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است؛ بی ‌تردید این اساتید ارجمند هستند که در این برهه حساس می‌بایست به دنبال راهی باشند و چاره‌جویی کنند. تلاش برای تغییر اوضاع کنونی و ایجاد روحیه خودباوری و تاب‌آوری و کوشش برای به ثمر رساندن استعداد و توانایی‌های بالقوّه موجود در جوانان این مرز و بوم، یکی از اصلی‌ترین وظایف استادان است.
انتظار می‌رود که معلمان و استادان فرهیخته، با استعانت از فرهنگ ایرانی و آموزه‌های اسلامی، بنیان‌های فکری و هویّت فرهنگی و اجتماعی جامعه ایران را استحکام بخشند. اهتمام به ارتقاء کیفیت آموزش و توجه به پژوهش‌های هدفمند و تلاش برای مأموریت‌گرا شدن دانشگاه‌ها از رسالت‌های اصلی استادان دانشگاه است.
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، شهدای مدافع سلامت و تبریک روز استاد و معلم، از زحمات بی شائبه تلاشگران عرصه علم، معرفت و سلامت، همچنین تربیت کنندگان مدافعان سلامت قدردانی نموده و از درگاه خداوند سبحان برای شما سروران توفیقات روزافزون را مسألت می نمایم.
 


دکتر محمود کریمی
سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه


نظر شما :