نشست مدیران آموزشی وزارت بهداشت با مسئولان و سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه

افزوده شدن رشته پزشکی به رشته های دانشکده علوم پزشکی، مطالبه مردم ساوه
۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۶ کد : ۱۹۴۸ اسلایدشو مدیریت تحقیقات اخبار
تعداد بازدید:۲۴۳
به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۱ مدیران آموزشی وزارت بهداشت در نشستی در سالن شهید رهنمون دانشکده علوم پزشکی ساوه با مسئولان و سرپرست این دانشکده حضور بهم رساندند.
نشست مدیران آموزشی وزارت بهداشت با مسئولان و سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه

در این نشست "غلامرضا حسن زاده" دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی در وزارت بهداشت به همراه "جلیل کوهپایه زاده اصفهانی" دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت، "مهدی الیاسی" سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ساوه، "حجت‌الاسلام رحیمی" امام جمعه ساوه، "حجت الاسلام سبزی" نماینده مردم شریف شهرستان های ساوه و زرندیه،  "محمودکریمی" سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه و "حاج امینی" رییس شورای اسلامی شهر ساوه، خیرین سلامت و برخی از مسئولین حوزه بهداشت و درمان حضور داشتند.

شایان ذکر است دکتر حسن زاده و جمعی از مسئولین و مدیران با حضور در دانشکده علوم پزشکی ساوه از معاونت آموزش، سالن شهید رهنمون و آزمایشگاه‌های آن، مرکز قلب بیمارستان شهید مدرس و پردیس دانشگاهی نیز دیدن کردند.

حجت‌الاسلام محمد سبزی شنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۱ در نشست مدیران آموزشی وزارت بهداشت با مسئولان شهرستان ساوه در سالن جلسات دانشکده علوم پزشکی به تفاوت ساوه با سایر شهرها اشاره کرد و افزود: در تامین زیرساخت ها و برخورداری از مزیت ها باید آمایش سرزمینی در نظر گرفته شود. در بسیاری از شهرهای کشور برخی ظرفیت های آموزشی ایجاد می شود اما به دلیل عدم کار کارشناسی پس از چند سال با استقبال کم دانشجویان مواجه شده و به تعطیلی می انجامد در حالیکه در ساوه با ۱۲ هزار نفر جمعیت دانشجویی این ظرفیت وجود دارد که با توجه به جغرافیای سرزمینی پذیرای دانشجویان بومی و غیر بومی در رشته های مختلف در مرکز کشور باشد.

وی بیان کرد: مزیت مهاجرپذیری ساوه موجب شده است که سالانه هزار نفر به جمعیت دانش آموزی این شهرستان افزوده شود و اگر خیرین مدرسه ساز نبودند این منطقه با کمبود و حتی نبود فضای آموزشی مواجه بود.

این نماینده مردم در خانه ملت در ادامه گفت: ۴۷ درصد صنایع استان در ساوه است و متاسفانه مورد بی مهری قرار گرفته است. از او ل انقلاب تاکنون بیمارستان دولتی در ساوه احداث نشده است و امسال تنها ۵۰ میلیارد تومان جهت احداث بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی در دست ساخت این شهرستان تخصیص یافته که ناکافی است.

وی به احداث مرکز جراحی قلب توسط خیرین اشاره کرد و گفت: صنایع در تامین زیرساخت های شهرستان ساوه مشارکت جدی دارند و بسیاری از پروژه ها خیرساز است.

وی بر ماندگاری پزشکان در این شهرستان تاکید کرد و افزود: بسیاری از پزشکان تمایلی به ماندگاری و ارائه خدمات در ساوه ندارند و قطعا با افزودن رشته پزشکی در دانشکده علوم پزشکی ساوه و جذب دانشجویان بومی بستر جذب پزشکان و ماندگاری آنان فراهم خواهد شد.

وی همچنین گفت: با افزوده شدن رشته پزشکی و جذب دانشجوی پزشکی زمینه ارتقای دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه فراهم و این خواسته بحق مردم ساوه و زرندیه محقق خواهد شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان ساوه نیز گفت: ساوه دومین شهرستان استان مرکزی و دارای سه بیمارستان و برخوردار از جمعیت ۱۲ هزار نفری دانشجوست.

مهدی الیاسی افزود: ساوه برخوردار از مزیت صنعتی و کشاورزی با اشتغال بالغ بر ۵۶ هزار نفر در بیش از ۶۰۰ واحد صنعتی و تولیدی است.

وی بیان کرد: ساوه بدلیل همجواری با پایتخت و جغرافیای خاصی که دارد همواره در مسیر توسعه قرار دارد و درخواست سرمایه گذاری در حوزه های مختلف بالا بوده و توسعه در قلب ساوه می تپد.

الیاسی در ادامه گفت: بدلیل زیرساخت هایی که ساوه دارد این ظرفیت در دانشکده علوم پزشکی وجود دارد که رشته هایی نظیر رشته پزشکی به رشته های آموزشی افزوده شود تا دانشجویان بتوانند در رشته پزشکی تحصیل کنند.

جمشید رحیمی مدیر دپارتمان گروه صنعتی شیشه کاوه فلوت از خیرین مدرسه ساز وحوزه سلامت گفت: گروه صنعتی شیشه کاوه در حوزه تامین مدرسه سازی و سلامت مشارکت دارد و در حال حاضر  ۴۰ مدرسه در کشور توسط این مجموعه احداث شده که سهم ساوه هفت مدرسه بوده است.

وی افزود: احداث پردیس دانشکده علوم پزشکی ساوه در دستور کار گروه صنعتی شیشه کاوه قرار دارد که بزودی عملیات اجرایی آن به پایان خواهد رسید و به بهره‌برداری می رسد.

 

کلید واژه ها: مدیران آموزش غلامرضا حسن زاده جلیل کوهپایه زاده امیرمحمد فراهانی شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی کشور


نظر شما :