آغاز فرایند نشر الکترونیک کتب در دانشکده علوم پزشکی ساوه

۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۰
۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۸:۵۷ کد : ۱۷۵۲ اخبار
تعداد بازدید:۱۷۵
آغاز فرایند نشر الکترونیک کتب در دانشکده علوم پزشکی ساوه

در تاریخ 18 بهمن ماه 1400 جلسه ی هماهنگی با حضور مدیر منابع و اطلاع رسانی، کارشناسان پژوهشی مدیریت تحقیقات دانشکده علوم پزشکی ساوه و نماینده شرکت توسعه و فن آوری آوید اروند جهت آغاز فرایند نشر الکترونیک در این دانشکده برگزار گردید. 

تفاهم‌نامه مابین دانشگاه و شرکت توسعه و فن آوری آوید اروند (ساینیتو بوک) برای تولید و عرضه کتاب‌های مدرن چندرسانه‌ای و تعاملی منعقد شد. از این پس مولفین دانشکده علوم پزشکی ساوه بدون پرداخت هزینه قادر به تولید کتاب‌های الکترونیکی مدرن هستند.
این کتاب‌ها در قالب EPUB3 منتشر می‌شوند و علاوه بر متن و تصویر شامل فیلم، پیوند و محتوای تعاملی نیز هستند که تجربه‌ای مستندوار، جدید و خوشایند را برای خوانندگان فراهم می‌کنند.
عدم قابلیت عرضه محتواهای علمی و آموزشی در یک بستر واحد یکی از چالش‌های سیستم‌های پژوهش و آموزش عالی امروز است. فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات به طور فزاینده‌ای تبدیل به ابزارهای واسطه یادگیری می‌شوند. بر این اساس، در حال حاضر علاقه به استفاده بهتر از داده‌های منابع مختلف برای کمک به دانشگاه‌ها برای اثربخشی بیشتر در زمینه‌های آموزش و پژوهش وجود دارد.
هر مخاطب به روشی متفاوت یاد می‌گیرد و برخی دانشجویان و پژوهشگران نیز نیازهای ویژه‌ای دارند.
ساینیتو بوک می‌تواند ترکیبی از متن، فیلم، پادکست، تصاویر و ماژول‌های تعاملی مانند آزمون و خودارزیابی را در یک بستر واحد عرضه کند.
این یک ابزار عالی است تا مخاطبین به طور مستقل بتوانند درک محتوا را با سرعت مدنظر خود کشف کنند. آنها یک متن می‌خوانند یا یک فیلم تماشا می‌کنند و یا در یک تمرین تعاملی به سوال پاسخ می‌دهند که این می‌تواند یک روش مثبت برای مخاطبین به‌منظور ارزیابی پیشرفتشان بدون ایجاد فشار بر آنها بر خلاف سایر ابزارهای ارزیابی مانند امتحانات و آزمون‌ها باشد. ماژول‌های ارزیابی به نویسندگان کتاب کمک می‌کنند تا پیشرفت دانش فراگیران را درک کنند. به عنوان مثال، اگر مخاطب یا دانشجویی نتواند سناریوهای پایه را پشت سر بگذارد، آنگاه مجریان و نویسندگان کتاب می‌توانند از ماژول‌های بازخوردهای تعاملی استفاده کنند تا ببینند که این فراگیر به خوبی یاد نمی‌گیرد و ممکن است تغییراتی را در کتاب اعمال و ویراست جدید آن را منتشر کنند.
اعضاء هیئت علمی، مدرسین و دانشجویان علوم پزشکی ساوه می‌توانند با استفاده از ساینیتو بوک با افزودن عناصر تعاملی، ارائه طراحی پاسخگو و در نهایت ایجاد ارائه جذاب محتوا، کاربران را بیشتر درگیر خواندن محتوا کنند.
اکوسیستم نشر دیجیتال ساینیتو بوک از DRM پشتیبانی می‌کند. این بدان معنی است که کاربران نمی‌توانند کتاب‌های الکترونیکی را به اشتراک بگذارند. DRM کتاب‌های الکترونیکی را از سرقت و پخش غیرمجاز محتوا محافظت می‌کند.
امروزه رابط کاربری تولید محتوا باید به شکلی کاربر پسند طراحی شود. مولفین باید بتوانند بدون هیچ مشکلی فنی، کتاب‌های الکترونیکی خود را ایجاد و منتشر کنند. این تنها با طراحی پلت‌فرم خلاق امکان‌پذیر است. اگر مولف مجبور باشد برای هر قدم دیگر از ساخت کتاب پویا و تعاملی از سایر محصولات و فناوری ها کمک بگیرد، این یک مانع بزرگ و ناامید کننده است. استودیوی نویسندگی ساینیتو بوک دارای رابط کاربری آسان است و امکان ایجاد و انتشار صحیح کتاب را به آسانی برای دانشگاه فراهم می‌کند.


تعامل یک ضرورت در کتاب الکترونیکی است و باعث می‌شود که کتاب‌های الکترونیکی EPUB3 محبوب‌تر از کتاب‌های معمولی باشند. تلاش دانشگاه علوم پزشکی ساوه بر این بوده است تا تجربه خواندن شگفت‌انگیز را برای خانواده پژوهشی و آموزشی دانشگاه فراهم نماید.
به‌زودی وبینارهایی جهت آشنایی اعضاء هیئت علمی، اساتید و نویسندگان برای استفاده از امکانات نشر دیجیتال برگزار خواهد شد.
جهت مشاهده برخی از این کتابها می‌توانید مراجعه نمایید به
https://store.scinito.com

 

 


نظر شما :